Jegyzőkönyvek : 2010. december 15. képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyv. |
2010. december 15. képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyv.
2011.01.25. 15:11
5.) Közbeszerzési Szabályzat elfogadása
Előterjesztő: Béndek József polgármester
Előadó: Béndek József polgármester
Előkészítő: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Az 2166-6/2010. számú írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 6. számú mellékletét képezi.
Béndek József polgármester:
Közbeszerzési Szabályzatnak kell lennie, bár nem tudom, hogy a gyakorlatban szükség lesz-e rá, mert 80 millió Ft lesz az alsó határ.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
A nyílt, nemzeti eljárásé 80 millió Ft. Az egyszerű, meghívásos közbeszerzésnél 15 millió Ft a határ. Az IKSZT lesz majd ilyen, a nemzeti egyszerűbe fog esni. A lehető legegyszerűbbre írtam a szabályzatot. várható jövő tavasszal, hogy újat kell csinálni, mert az egészközbeszerzés tervek szerint változni fog.
Béndek József polgármester:
Javaslom fogadjuk el a Közbeszerzési Szabályzatot.
A képviselő-testület tagjai 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozták:
182/2010. (XII. 15.) számú képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzata
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete Soponya Nagyközség Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzat tervezetét megtárgyalta és a következő határozatot hozza:
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete – terjedelmére tekintettel – a jelen határozat mellékletében lévő Közbeszerzési Szabályzatot elfogadja.
Felkéri a Polgármestert és Jegyzőt, hogy a szükséges intézkedéseket tegye meg.
Felelős: Béndek József polgármester
Molnárné Tarman Renáta jegyző
Határidő: 2010. december 31.
6.) Soponya Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala köztisztviselői teljesítményértékeléséhez kapcsolódó, 2011.évre szóló kiemelt célok meghatározása
Előterjesztő: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Előadó: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Előkészítő: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Az 2166-7/2010. számú írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 7. számú mellékletét képezi.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
A köztisztviselői törvény írja elő, hogy a képviselő-testületnek meg kell határozni a kiemelt célokat, melyeket az előterjesztésben melyeket megfogalmaztam.
A képviselő-testület, bizottságai hatékony, eredményes működéséhez a feltételek biztosítása, közreműködés az önkormányzat 2011.évi költségvetésének végrehajtásában, költségvetési gazdálkodás biztonságának fenntartása érdekében a saját bevételi forrást jelentő területek erősítése, az ügyintézés gyorsítása, egyszerűsítése, kulturáltság biztosítása. Ehhez csatlakozik, hogy a hivatal épületével kellene valamit kezdeni.
Béndek József polgármester:
El kellene döntenünk, hogy egyáltalán mit csináljunk a hivatal épületével. Legalább egy állagmegóvás, egy csatorna kellene, hogy ne ázzon tovább a fal.
Nagy Zsolt képviselő:
Az óvodánál is meg kellene nézni a csatornát. Végig folyik a falon a víz.
Varga Zoltán képviselő:
Elég rossz állapotban van a hivatal. A volt patikát árulják, nem lehetne-e megvenni és ott lenne a hivatal? Ez a hivatal életveszélyes.
Béndek József polgármester:
Arra gondoltam, hogy ne romoljon tovább az épület állapota. Szét van rohadva a csatorna.
Varga Zoltán képviselő:
Állagmegóvás kell, a két nagy fenyőt ki kellene vágni, mert belehullik a csatornába és alacsony díszfákat kellene ültetni.
Béndek József polgármester:
Számomra te azt mondod, hogy örökre maradjon itt a hivatal, ha még fákat akarsz ültetni.
Varga Zoltán képviselő:
Ha probléma lenne a hivatallal, a Megyei Önkormányzatnak a kastély területén van egy üres épülete, amit átmenetileg bérbe lehetne venni. Ez csak a legutolsó esetben.
Monárné Tarman Renáta jegyző:
Folytatnám a kiemelt célokat. A meglévő információs és kommunikációs technológiák használata, pályázatok benyújtása, az intézmények hatékony, jogszerű és gazdaságos működésének biztosítása, szervezet fejlesztése, az önkormányzatot jogszabály alapján terhelő közzétételi kötelezettség maradéktalan teljesítése. A polgármester úr fogja rám vonatkozóan meghatározni az egyéni célokat és követelményeket, én pedig a hivatal többi dolgozójára.
Béndek József polgármester:
Amit Zsolt veled beszéltünk az érintve volt. Azt látom, hogy ad-hoc módjára kiépült az informatikai rendszer a hivatalban, ebből kellene a mai követelmények megfelelőt kiépíteni.
Nagy Zsolt képviselő:
Ha ott marad a hivatal, csak akkor érdemes vele foglalkozni.
Béndek József polgármester:
El kellene jutnunk oda, hogy ezek az állapotok megszűnjenek. El kellene gondolkodni azon, hogyan induljunk el.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
Az új épületnél már úgy kell indulni, hogy ki van alakítva a hálózat.
Béndek József polgármester:
Aki tehát egyetért az előterjesztésben felsorolt kiemelt célok meghatározásával, kérem, kézfeltartással jelezze.
A képviselő-testület tagjai 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozták:
183/2010. (XII. 15.) számú képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala köztisztviselői teljesítményértékeléséhez kapcsolódó, 2011. évre szóló kiemelt célok meghatározása
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete Soponya Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala köztisztviselői teljesítményértékeléséhez kapcsolódó, 2011. évre szóló kiemelt célok meghatározása tárgyú előterjesztést megtárgyalta és az alábbiak szerint fogadja el:
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a jegyző előterjesztésére az 1990. évi LXV. törvény 35. § (2) bekezdés e) pontja, valamint az 1992. évi XXIII. törvény 34. § (3) és (6) bekezdései alapján meghatározza Soponya Nagyközség Polgármesteri Hivatala köztisztviselői teljesítményértékelésének alapját képező, 2011. évre szóló kiemelt célokat a következők szerint:
1. a képviselő-testület, valamint bizottságai hatékony, eredményes és jogszerű működésének biztosítása, továbbá a helyi önkormányzati képviselői munka segítése;
2. közreműködés az önkormányzat 2011. évi költségvetésének végrehajtásában a gazdálkodás szabályszerűségének maradéktalan biztosítása mellett, a célszerűségi, hatékonysági és költségtakarékossági szempontok messzemenő figyelembevételével;
3. a költségvetési gazdálkodás biztonságának fenntartása érdekében az Önkormányzat számára saját bevételi forrást jelentő területek erősítése, különös tekintettel a Polgármesteri Hivatal behajtási tevékenységére;
4. az ügyintézés gyorsításával, egyszerűsítésével, kulturáltságának biztosításával az ügyfelek elégedettségének növelése;
5. a Polgármesteri Hivatalban meglévő információs és kommunikációs technológiák használatával a szolgáltató, elektronikus közigazgatás fokozatos bevezetése, az elektronikus ügyintézés lehetőségeinek feltárása, feltételeinek megteremtése, a bevezetésében való közreműködés és folyamatos használata;
6. az Új Magyarország Fejlesztési Terv (2007-2013.) részét képező, az Közép-dunántúli Operatív Program, valamint az ágazati operatív programok keretén belül elérhető EU-s és hazai fejlesztési források igénybevétele érdekében pályázatok benyújtása, valamint az elnyert pályázati források jogszerű felhasználása;
7. az önkormányzati fenntartású intézmények hatékony, jogszerű és gazdaságos működésének biztosítása;
8. az önkormányzat feladat- és hatáskörét érintő jogszabályváltozásokból eredő új feladatok gyors és hatékony elvégzése, az új jogszabályi rendelkezéseknek teljes mértékben megfelelő munkavégzés;
9. a Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztésével kapcsolatos feladatok végrehajtásában való hatékony közreműködés;
10. az önkormányzatot jogszabály alapján terhelő közzétételi kötelezettség maradéktalan teljesítése.
Felkéri a polgármestert, hogy a meghatározott kiemelt céloknak megfelelően határozza meg Soponya Nagyközség jegyzője számára az egyéni teljesítménykövetelményeket.
Felelős: Béndek József polgármester
Határidő: 2010. december 31.
Felkéri a jegyzőt, hogy a meghatározott kiemelt céloknak megfelelően határozza meg a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői számára az egyéni teljesítménykövetelményeket.
Felelős: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Határidő: 2010. december 31.
7.) Sárvíz Többcélú Kistérségi társulás társulási megállapodásának módosítása
Előterjesztő: Béndek József polgármester
Előadó: Béndek József polgármester
Előkészítő: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Az 2166-7/2010. számú írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 8. számú mellékletét képezi.
Béndek József polgármester:
Volt egy kistérségi társulási tanácsülés. A tanácsülésen megválasztották az elnököt, Kossa Lajost, egyöntetűen támogatta mindenki. A bizottságokba senki nem akart részt venni, kivéve a két újat, akikre rá lehetett akasztani a címeket. A régiek közül senki nem akart tisztséget vállalni. Ez számomra elgondolkodtató volt. A kistérségi társulás azért jött létre, hogy ebből jó dolog sül ki és közösen fogunk véghez vinni dolgokat, ami minden település hasznát szolgálja. Ennek a halvány jelét nem lehet már látni. Ez a kistérség recseg-ropog, ezer sebből vérzik, igazából senkit nem érdekel.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Ez a legnagyobb probléma, elmennek az emberek oda, de nem merik kinyitni a szájukat. Nem értem meg települési vezetők, semmiben nincsenek alárendelve a Kossa Lajosnak. Képtelenek 8 éve azt mondani a Kossa Lajosnak, hogy állj meg. Én 12 évig voltam polgármester, szerettem volna megnézni, hogy a Kosa Lajos egyszer vigyen bele bennünket valamilyen hülyeségbe. Azóta orránál fogva vezeti a polgármestereket és a településeket a Kossa Lajos.
Béndek József polgármester:
Egyetlen tanácsülés volt, és azt látom, hogy ezt nem kívánja senki sem.
Varga Zoltán képviselő:
Az a meglátásom, a Sárvíz kistérségből sok település ki fog lépni.
Béndek József polgármester:
Mire várunk?
Varga Zoltán képviselő:
Senki nem mer lépni.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Nincs senkinek koncepciója. Aki belelát a belső működésbe, az külön utakon jár, mint a Weisengruber Imre. Robbantani nem tud, mert egyedül kevés, a többiek nem fognak melléállni. Nincs koncepció, értelmetlen így csinálni.
Varga Zoltán képviselő:
Ágota, Káloz is ki akar válni, és úgy látom Soponya is.
Béndek József polgármester:
A Horváth Pista felállt és megnyilvánult. Azt mondta, ha nem veletek, akkor nélkületek.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
A Pista azt is meg tudta csinálni, amit mi nem, a körjegyzőséget is meg tudta csinálni, az iskolával is ő tudta megcsinálni a közös együttműködést. Mi ezt mind hagytuk kimenni a kezünkből. Ki áll velünk szóba? Mi is rászorulunk másokra.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
Az a baj, hogy törvény határozza meg a kistérségi társulásokat. Ha 9-ből 8 ki akar szállni, az a törvénytől függ. Olyan létezett és van is rá példa, hogy csatlakozni lehet másik kistérséghez.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Ott dőlt el, amikor 2002-ben, két héttel a választások után, a Kossa Lajos összehívta a kistérségi vezetőket és Kislángot kizárta, helyette felvette Seregélyest és Sárosdot. Ezt megszavazta az összes ott lévő polgármester. Ennek érezni kell a stratégiai súlyát. Addig Soponya volt a kistérség központja, onnantól kezdve Aba lett a központ. Kisláng már nem is lehetne elvileg a kistérség tagja, nem is akar egyébként. Csak úgy tudnánk újra csinálni, ha a Káloz-Soponya-Kisláng-Tác-Csősz vonalat összeszednénk, de attól tartok Tác, Csősz és Kisláng már más-más okból nem lenne partner, azok után, hogy hagytuk, hogy a Kossa Lajos elzavarja őket 2002-ben.
Béndek József polgármester:
A kistérségi társulás Aba elsődleges céljait szolgálja. Látni, hogy Káloz külön utakon próbál járni. Ha hagyjuk, hogy így menjen tovább, akkor ez csak rosszabb lesz.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Ezt hagyni nem lehet. A jelenlegi kálozi és kislángi polgármesterrel vagyok olyan kapcsolatban, hogy le tudok ülni velük és tudunk valamiféle tájékozódást elindítani. Amikor létrehoztuk a kistérséget, fő célkitűzés volt, hogy többcélú és több központú legyen. Akkor ezt mindenki elfogadta. Amikor én innen kikerültem, a Kossa Lajos két héten belül megcsinálta az egycélú, egyközpontú társulást. Ez törvényszerű volt és várható volt, hogy ide fogunk eljutni. Aba város akar lenni. Ha nem fulladt volna meg a szennyvize, már város is lenne. Ezt a kistérségi formát, ami most van, kb. 2004-ben hozták, kvázi járásokká tették a kistérségi központokat és ez a kormány még inkább járásokká fogja tenni, és innentől fogva egyre inkább hátrányt jelent a többi településnek.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
2011. döntő év lesz, mert vagy 2012 vagy 2013-től létre fogják hozni a járási kormányhivatalokat, a jelenlegi polgármesteri hivatalok helyett. A jelenlegi kormányzat nem annyira a kistérségeket támogatja, hanem a járásokat, hasonlót ahhoz, ami 1982-ben megszűnt.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Ezzel rengeteg települési hivatal le fog nullázódni, egy-egy ember fog ottmaradni.. Valamit lépni kell gyorsan, az utolsó pillanatban vagyunk, mert az egész ránk fog szakadni. A járási hivatal netán Abán lehet, akkor is, ha az önkormányzat megbukik.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
Keveset akarnak létrehozni, pld. a megyei jogú városokban nem csinálják meg. Nincs pontos információ, de nem biztos, hogy a jelenlegi kistérség és a járás ugyanaz lesz, akár központ szempontjából.
Béndek József polgármester:
Nekem is az a véleményem, hogy ne várjuk meg, hogy teljesen ránk szakadjon, lépni kell valamit.
Varga Zoltán képviselő:
Minél hamarabb lépjünk.
Béndek József polgármester:
Aba mindenképpen város lesz, és mindent ennek szolgálatába fog állítani. Ezt ne várjuk meg, valamit próbáljunk meg tenni. Ez a megállapodás módosítás nem erről szól, az idei változások átvezetése miatt kell módosítani, ezért javaslom, fogadjuk el.
A képviselő-testület tagjai 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozták:
184/2010. (XII. 15.) számú képviselő-testületi határozat
Sárvíz Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Megállapodása V. módosítása
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete megtárgyalta a „Sárvíz Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Megállapodása V. módosítására” vonatkozó javaslatot, melyben foglaltakkal egyetértve az alábbi döntést hozza:
I.
A Képviselő-testület „a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról” szóló 2004. évi CVII. tv. – Tkt. – 1. § (9) bekezdés b) pontjában foglaltak alapján a Sárvíz Többcélú Kistérségi Társulás Abán, 2004. július 24.-napján kelt Társulási Megállapodását az alábbiak szerint módosítja, mely a Társulási Megállapodás V. számú módosítása:
1. A Társulási Megállapodás I. fejezet 3. pontjában a Társulás településeinek összlakosságszáma, valamint 4. pontjában a tagi önkormányzatok állandó népességszáma kiegészül a 2010. január 1-i adatokkal. A Társulás településeinek összlakosságszáma a 2010. január 1-i adatok szerint: 23974 fő.
2. A Társulási Megállapodás I. fejezet 9. pontja kiegészül az alábbi pontokkal:
„az alábbiak szerint:
9.1. A feladat ellátását költségvetési szerv, vagy gazdálkodó szervezet alapítása és fenntartása útján biztosítja.
9.2. Egyes feladatok ellátására a székhely Aba Nagyközség Önkormányzatával, vagy a Társulás más tagjával megállapodást köt, melynek alapján a feladatellátást a megállapodó Önkormányzat intézménye valósítja meg.
9.3. Egyes közös feladatok megvalósítására a társulási rendszer részét alkotó mikro-körzeti társulással, társulásokkal köt megállapodást.
9.4. A mindenkori költségvetési törvényben meghatározott esetekben a közös feladatellátást, ellátási szerződés, közoktatási megállapodás, egyéb polgári jogi szerződés keretében biztosítja.”
3. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 1.6.2. b) pontban a „Közép-dunántúli Regionális” helyett a „Fejér Megyei” megnevezés lép.
4. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 2.6. pontja kiegészül a „háziorvosi-és fogorvosi” mondatrésszel.
5. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 2. pontja kiegészül 2.21. ponttal:
„2.21. A Társulás az abban részt vállaló önkormányzatok közigazgatási területén ellátja mindazon mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezésekben meghatározott önkormányzati egészségügyi alapellátási feladatokat, melyeket a 2.1.-2.20. pontok nem részleteznek.”
6. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 3. pontja kiegészül 3.17.-3.18. ponttokkal:
„3.17. A Társulás ellátja, továbbá megszervezi és koordinálja a „szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló 1993. évi III. tv. 57. § (1) bekezdésében meghatározott -, falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás, étkeztetés, házi segítségnyújtás, családsegítés, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, közösségi ellátások, támogató szolgáltatás, utcai szociális munka, nappali ellátás szociális alapszolgáltatási feladatokat – azokon a településeken, amelyeken
- a szociális alapellátásokat, avagy azok egy részét – önállóan nem tudják biztosítani.
3.18. A Társulás ellátja – az abban részt venni kívánó Önkormányzatok közigazgatási területét érintően – mindazon 3.1. – 3.17. pontban nem részletezett szociális ellátási feladatokat, melyet a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések a települési önkormányzatok részére ellátandó feladatként határoznak meg.”
7. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 4. pontja kiegészül a 4.7. és 4.8. pontokkal:
„4.7. A Társulás az abban részt venni kívánó Önkormányzatok közigazgatási területét érintően a gyermekek napközbeni ellátására családi napközi hálózatot működtet.
8. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 5. pontja kiegészül az 5.8. ponttal:
„5.8. A Társulás az 5.1. – 5.7. pontban nem részletezett valamennyi olyan közoktatási önkormányzati feladat közös ellátásában részt vesz, melyeket a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések meghatároznak, s annak közös megvalósítását a társult önkormányzatok igénylik.”
9. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 6. pontja kiegészül 6.19. ponttal:
„6.19. A Társulás ellátja a 6.1. – 6.18. pontban nem nevesített mindazon közművelődési feladatokat, melyeket a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések meghatároznak, s annak közös megvalósítását az abban részt vállaló tagi Önkormányzatok igénylik.”
10. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 7. pontja kiegészül 7.10. ponttal:
„7.10. A Társulás ellátja továbbá mindazon településrendezési és építési örökség, épített környezet védelemmel kapcsolatos feladatokat, melyeket a mindenkori hatályos jogszabályok a települési Önkormányzat feladatkörébe utalnak, s annak közös megvalósítását az Önkormányzatok igénylik.”
11. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 14.1. pontja kiegészül az „Együttműködés a helyi sportszervezetekkel, sportszövetségekkel” mondattal.
12. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 14.2. pontja kiegészül a „Megteremti a fenntartásában működő közoktatási intézményeket érintően az iskolai testnevelés és sporttevékenység gyakorlásának feltételeit, biztosítja az iskolai sportkörök működéséhez szükséges feltételeket.” mondattal.
13. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 14.4. pontja kiegészül „A kistérségben sportrendezvényeket, sportprogramokat, sporttáboroztatást szervez, támogatja az amatőr sportversenyek, rendezvények harmadik személyek általi szervezését.” mondattal.
14. A Társulási Megállapodás IV. fejezet 4. pontja kiegészül 4.8. ponttal:
„4.8. A Társulás a 14.1. – 14.7. pontban nem nevesített valamennyi olyan sporttal kapcsolatos önkormányzati feladat ellátásában részt vesz, amelyeket a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések meghatároznak, s annak közös megvalósítását a társult önkormányzatok igénylik.”
15. A Társulási Megállapodás V. fejezet 2.2. pontból a „kistérségek megállapításáról, lehatárolásáról és megváltoztatásának rendjéről szóló 244/2003. évi (XII.18.) számú Kormányrendeletben meghatározott eljárási rendben” mondatrész törlésre kerül.
16. A Társulási Megállapodás V. fejezet 6.1. pontja kiegészül az alábbi mondattal:
„A társulás elnökének megválasztásáig az elnöki jogkör gyakorlója a kistérség székhely önkormányzatának polgármestere.”
17. A Társulási Megállapodás V. fejezet 11.1. pontban az „5 tagú” mondatrész „3 tagú” mondatrészre cserélődik.
18. A Társulási Megállapodás V. fejezet 11.2. pontjából a „több, mint felét” mondatrész törlésre kerül.
19. A Társulási Megállapodás V. fejezet 11. pontja kiegészül a 11.5. ponttal:
„11.5. Az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság munkájának segítésére 9 fős szakmai tanácsadó testületet hoz létre, mely testület tagjait a tanácstagok delegálják.”
20. A Társulási Megállapodás V. fejezete kiegészül 14. és 15. ponttal, mely az alábbiak szerint tagolódik:
„14. Közbeszerzési Bizottság
14.1. A Társulási Tanács a kistérségi társulás közbeszerzési feladatainak ellátására 5 tagú Közbeszerzési Bizottságot hoz létre.
14.2. A bizottság elnökét és tagjai több, mint felét a Tanács tagjai sorából kell megválasztani.
14.3. A Közbeszerzési Bizottság feladatai:
14.3.1. Javaslatot tesz a közbeszerzési eljárás lefolytatásának menetéről, az eljárás fajtájáról,
14.3.2. Javaslatot tesz a részvételi felhívás és dokumentáció, valamint az ajánlati felhívás és dokumentáció tartalmának meghatározásáról,
14.3.3. Értékelési eljárás lefolytatása,
14.3.4. Döntési javaslat és szakvélemény készítése a Társulási Tanács részére az eljárást, vagy az eljárási szakaszt lezáró határozat meghozatalára.
15. A Társulás által alapított költségvetési szervek alkalmazottainak jogállása:
15.1. A Társulási Tanács által alapított költségvetési szervek alkalmazottainak jogviszonyára a „közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. Törvény rendelkezése az irányadó, valamint:
15.1.1. a Munkaszervezet alkalmazottai tekintetében a Kjt. Végrehajtásról rendelkező 77/1993. (V.12.) Korm. számú rendeletben,
15.1.2. a további intézmények alkalmazottai esetében a Kjt.-nek az adott önkormányzati ágazati feladatot teljesítő – közoktatási, közművelődési, avagy szociális-egészségügyi – intézmények közalkalmazottai tekintetében irányadó Kormányrendeletben foglaltak.
15.2. A Társulási Tanács egyes feladatok ellátására közvetlenül külső harmadik személyekkel jogosult megbízási, avagy vállalkozói szerződések megkötésére, mely tekintetében a Ptk. Rendelkezései az irányadók.
21. A Társulási Megállapodás VI. fejezet 1.13. pontja kiegészül a 1.13.9. ponttal:
„1.13.9. Az V/1. 15.13.-V/1. 15.20. pontban meghatározott ügyekben.”
22. A Társulási Megállapodás VI. fejezet 1.15. pontja kiegészül az alábbi pontokkal:
„1.15.13. Pályázatok benyújtásáról való döntés.
1.15.14. Hitelfelvételről, szabad pénzeszközök, a közös pénzügyi alap felhasználásáról, a benyújtott igények elbírálásáról döntés.
1.15.15. A Társulásból kilépő taggal való pénzügyi elszámolás rendezése.
1.15.16. A Társuláshoz önkormányzati közös feladatellátáshoz történő csatlakozás elfogadása.
1.15.17. A tag kizárásáról döntés.
1.15.18. Intézmény, gazdálkodó szervezet alapítása esetén, – a vonatkozó pénzügyi és ágazati jogszabályokban meghatározott – alapítói, fenntartói jogkörben hozandó döntés .
1.15.19. A Társulási Megállapodásban meghatározott közös feladatok megvalósítására, a székhely, avagy tag Önkormányzattal, illetőleg mikro-körzeti társulással megállapodás megkötése.
1.15.20. A mindenkori költségvetési törvényben meghatározott esetekben a közös feladatellátást szolgáló ellátási szerződés, közoktatási megállapodás, egyéb polgári jogi szerződés megkötése.
23. A Társulási Megállapodás VII. fejezet 2.6. pontja módosul a „Hozzájárulási, befizetési kötelezettségek teljesítése” mondatra.
24. A Társulási Megállapodás VIII. fejezet 2. pontja kiegészül a 2.5.-2.8. pontokkal, az alábbi megbontásban:
„2.5. A Társulás tagjának vagyoni igénye kizárólag a tagsági jogviszony időtartama alatt a vagyoni hozzájárulásával, avagy területfejlesztési, pályázati úton elnyert, illetőleg társulási vagyonból keletkezett Társulási közös vagyon körére nézve keletkezhet, mely a tagsági jogviszony megszűnése időpontjától érvényesíthető.
2.6. Amennyiben a Társulás nem tagi önkormányzat közigazgatási területét érintően is ellát feladatot, úgy a feladatellátásra a Társulási Tanács a nem tagi Önkormányzattal külön megállapodást köt, melyben a költségviselés szabályait s a közös feladatellátás időtartama alatt – a nem tagi Önkormányzat vagyoni hozzájárulásával, avagy rá tekintettel is nyújtott állami költségvetési támogatásból – keletkezett közös vagyon megosztásának módját rendezni kell.
2.7. A Társulásból kiváló tag az Őt megillető vagyonrész kiadására mindaddig nem tarthat igényt, amíg a vagyon hasznosítására külső harmadik személlyel a tagsági jogviszonya alatt a Társulási Tanács által megkötött szerződési (használati, haszonbérleti, bérleti, stb.) időtartam le nem jár.
2.7.1. Amennyiben a vagyon hasznosítására vonatkozó szerződés alapján a vagyonhasználó rendszeresen térítést fizet, úgy a kiváló tagra eső összeg a kiváló tagot illeti meg.
2.7.2. Amennyiben a vagyonhasználati ellenérték előre a Társulási Tanács részére megfizetést nyert s a Tanács azt a kivált tagra nézve is „saját erőként” a Társulási vagyon gyarapítására fordította, úgy a kivált tagot a használati ellenérték nem illeti meg, mivel azt a Társulási Tanács a vagyontárgy létrehozására fordította.
2.8. A Társulási Tanács az általa pályázati úton elnyert pénzeszközből vásárolt közös vagyonú vagyontárgyak – meghatározott feltételek szerinti s ellenszolgáltatás melletti, - egyes tagi Önkormányzatok külön tulajdonába adásáról jogosult dönteni, melynek alapján a Társulási Tanács és tagi Önkormányzat külön megállapodást köt.
A támogatási szerződés időtartama alatt a közös tulajdonú vagyontárgy(ak) nem adható(k) tagi Önkormányzat(ok) külön tulajdonába.
25. A Társulási Megállapodás VIII. fejezet 6.1.1. pontja kiegészül az „Ezt követő költségvetési években a hozzájárulás évenkénti összegének megállapítására a Társulási Tanács jogosult.” mondattal.
26. A Társulási Megállapodás VIII. fejezet 6. pontja kiegészül a 6.1.2. pont kiegészül a „melyet a I/8.3. pontban foglaltak szerint kell a tagi Önkormányzatoknak teljesíteniük.” mondatrésszel.
II.
1. A megállapodás fejezeteinek sorszámozása a határozatban való módosításoknak megfelelően helyesbítésre kerülnek.
2. A Társulási Megállapodás kiegészül az alábbi X./8. ponttal:
„8. A Társulási Megállapodás V. számú módosítása a módosítást utolsóként módosítást jóváhagyó Képviselőtestület határozatának meghozatala napján lép hatályba.„
3. Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a Társulási Tanács elnökét a határozat kivonatának megküldésével a Képviselőtestület döntéséről értesítse, egyidejűleg felhatalmazza az V. számú módosítással egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodás aláírására.
Felelős: Béndek József polgármester
Határidő: 2010. december 31.
8.) Fejér megyei Önkormányzat kitüntető címekre javaslat
Előterjesztő: Béndek József polgármester
Előadó: Béndek József polgármester
Előkészítő: Molnárné Tarman Renáta jegyző
Az 2166-8/2010. számú írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 10. számú mellékletét képezi.
Béndek József polgármester:
A kitüntető címekre egy javaslat érkezett.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Megkaptam a Zoli javaslatát és támogatom. Ismerem a javasolt személyt, régi elismert a régész a szakmában Fejér megyében. Nem tudom, hogy meg lett ez futtatva? Valakivel beszéltél ebben a témában?
Varga Zoltán képviselő:
A Siklósi Gyulát régóta ismerem. Végig néztem a dolgokat. Tavaly Sajtos Józsefet javasoltuk. Most sajnos nem találtam Soponyával kapcsolatos személyt. A megyei felszólítás írja, hogy lehet székesfehérvári, megyei vagy helyi is. a javaslat. A Gyula bácsi feldolgozza most Soponya tégláit és kutyabilétáit. Bármikor, ha kell ingyenesen előadást tart. Soponyán kívül van a Kápolna-domb, 10 m hosszú, lehetne ott egy régészeti feltárást csinálni. Tíz embert kérne a munkához és ingyen megcsinálná. Lehetne oda egy parkolót csinálni és leírni, hogy ott volt a Nagyláng, és a falu történetét. A terület a VADEX tulajdona, ezért engedélyt kellene kérni tőlük.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Javasolni fogom tovább küldésre. Voltam a Fejér Megyei Közgyűlés tagja és ismerem a mechanizmust. Megyei dimenzióba kellene helyezni a javaslatunkat. Nagyon jó, amit leírták, inkább ezt be kellene építeni a megyei szintű tevékenységébe.
Varga Zoltán képviselő:
Ő ásta körbe egész Székesfehérvárt, a középkori várost, több mint 200 könyvet jelentetett meg, és ő csinálta meg Fejér megyében a tégla múzeumot.
Dr. Ulcz Gyula képviselő:
Elsősorban a megyei tevékenységére kell kihegyezni a javaslatunkat.
Molnárné Tarman Renáta jegyző:
Tavaly a képviselő-testület meghozta a döntést, és a hivatalban megírtuk a javaslatot. Azt kérem a képviselő úrtól, hogy egyeztessünk időpontot Zoltán, megfogalmazzuk a javaslatot és elküldjük.
Béndek József polgármester:
Aki tehát egyetért azzal, hogy a Fejér Megyei Önkormányzat Marosi Arnold Díjra Dr. Siklósi Gyulát javasoljuk, kérem kézfeltartással jelezze.
A képviselő-testület tagjai 5 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozták:
185/2010. (XII. 15.) számú képviselő-testületi határozat
Kitüntető díjakra javaslattétel
Soponya Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a kitüntető díjakra javaslat tétel ügyét, és az alábbi határozatot hozza:
Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete Fejér Megye Közgyűlése részére a Fejér Megyei Önkormányzat Marosi Arnold díjára Dr. Siklós Gyula székesfehérvári lakost javasolja.
A határozat mellékletét képezi Dr. Siklós Gyula kiemelkedő tevékenységének bemutatása.
Felhatalmazza Béndek József polgármestert és Molnárné Tarman Renáta jegyzőt a szükséges intézkedések megtételére.
Felelős: Béndek József polgármester
Határidő: 2011. január 15.
|