Jegyzőkönyvek : 2008. december 16. képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyve. |
2008. december 16. képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyve.
2009.01.29. 23:14
J E G Y Z Ő K Ö N Y V
Készült Soponya Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének ülésén 2008. december 16-án a művelődési házban.
Jelen vannak: Hollósi László polgármester
Lendvai Gyula képviselő
Szolga Péter képviselő
Dr. Ulcz Gyula képviselő
Varga István képviselő
Völgyi János képviselő
Csóka György jegyző
Hollósi László polgármester köszöntötte a meghívott vendégeket: Szecsődi Józsefné tagiskola vezetőt, Schubert Viktort a Vertikál Zrt képviselőjét, Szabó Attilát a Fejérvíz Zrt képviselőjét és a képviselő-testület tagjait.
Megállapította, hogy az ülés határozatképes, azt megnyitotta. Javasolta, hogy a napirendi pontok tárgyalása előtt hallgassa meg a képviselő-testület Szecsődi Józsefné tájékoztatását.
A javaslattal a képviselők egyhangúlag, határozathozatal nélkül egyetértettek.
Hollósi László polgármester ismertette a napirendi javaslatot.
Napirendi javaslat:
1.) 2009. évi víz és csatornadíjak megtárgyalása.
Előadó: Fejérvíz Zrt képviselője
2.) 2009. évi hulladékszállítási díj megtárgyalása.
Előadó: Vertikál Zrt képviselője
3.) Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás által megvalósítani tervezett rendszerhez való hozzájárulás.
Előadó: Társulás képviselője
4.) 2008. évi három-negyedéves költségvetési beszámoló megtárgyalása.
Előadó: Hollósi László polgármester
5.) 2009. évi költségvetési koncepció megtárgyalása.
Előadó: Hollósi László polgármester
6.) Tájékoztató a köztisztviselők 2009.évi teljesítménykövetelmények alakulásáról.
Előadó: Csóka György jegyző
7.) Szennyvízberuházás befejezési határidejének módosítása.
Előadó: Hollósi László polgármester
8.) Polgári Védelmi és katasztrófavédelmi feladatokról tájékoztató.
Előadó: Hollósi László polgármester
9.) Egyebek, bejelentések.
Az elhangzott napirendi pontokat a képviselők egyhangúlag elfogadták.
Hollósi László polgármester: Átadom a szót Szecsődi Józsefnének.
Szecsődi Józsefné tagiskola vezető: Tisztelettel köszöntöm a képviselő-testület tagjait. Két dologról szeretném tájékoztatni a testületet. Az iskolának és az óvodának lehetett pályázni a TÁMOP 3.1 kompetencia alapú oktatásra. A pályázat célja a magyar fiataloknál a szövegértés és matematikai gondolkodási képességek fejlesztése, mert a statisztikák elég rossz eredményeket mutattak. Kompetencia felmérés évente van, a 4. 5. és 6. osztályban kötelező jelleggel. Nálunk az eredmények jók, az országos átlag közelében illetve fölötte voltak. Fontos, hogy szegregáció mentes legyen az oktatás. Fontos a digitális írástudás a technika fejlődése miatt, melyet a munkaerőpiac is megkövetel. Az élet során a tanulás szempontjából is fontos. 16 milliárd Ft van erre. Az Aba-Soponya Intézményi Társulás 5 feladathelyre pályázott. A tanulói létszámtól függ a megpályázható összeg, 15 millió Ft-os keretbe esünk bele. Az óvodák 7-7 millióval lehetnek gazdagabbak. A pályázati összeg 70 %-a szakmai feladatra, 10 % eszközre, 10 % projektmenedzselésre, 10 % egyéb anyagra használható fel. Szövegértés és matematika kötelező, melyet az 1. és 5. osztályban szeretnénk bevezetni felmenő rendszerben. A pedagógusok 4 x 30 órás továbbképzésen vesznek részt. A tanulók felszerelést kapnak. Fontos a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének javítása és a szegregáció mentes nevelés. Ez nálunk nem volt eddig sem probléma.
Másik pályázat kapcsolódik ehhez, a tanulói laptop pályázat. Fontos, hogy nincs önrész, 5 évig a leírtak szerint kell haladni a tanulókkal. A fenntartót nem terheli semmi költség. 2009. szeptembertől kerülne bevezetésre. Ahol ezt már bevezették, jókat mondanak, tehát van erre már referencia.
A másik dolog, hogy a pályázat 2009. szeptember 1-től kerül bevezetésre. Ebben én már nem veszek részt, mert betöltöttem az 57. évet, így elmehetek nyugdíjba. Mivel minden bizonytalan, éltem a lehetőséggel. Ehhez képviselő-testületi döntés nem kellett, az abai iskola nevezett ki a helyi képviselő-testület javaslatára. Így lesz az utódommal is. Biztos vagyok abban, hogy az a vezető kerül a helyemre, akivel sokáig együtt dolgoztam. Június 30-ig dolgozom. Január 1-től nem annyit fogok keresni, mert a minimál bér 120 %-át kaphatom meg bérjellegű juttatásként. A fizetésem feléért fogom kivinni a tanévet. Ezt szerettem volna elmondani. Egy intézménynek szégyenére válna, ha nem lenne megfelelő ember az utánpótlás kinevezésére. Kérem a képviselő-testületet, hogy időben kell dönteni a tagiskola vezető és a helyettes kinevezéséről.
Köszönöm szépen, ennyit szerettem volna elmondani.
Hollósi László polgármester: A kompetencia oktatást meg kell csinálni, mindenkinek a javára válik. A tanév végén búcsúzunk. Köszönöm a tájékoztatót.
Szolga Péter képviselő: A TÁMOP 1.1 pályázat formai hiba miatt lett elutasítva. Ezt a pályázatot ki csinálja? Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy nagyon oda kell figyelni, a formai hibákat el kell kerülni.
Völgyi János képviselő:Az iskolánáltúlléptük az első féléves tervezett kiadásokat pályázat miatt. Milyen pályázat volt az és mit nyertünk az idén?
Szecsődi Józsefné: Az tavalyi pályázat volt. Az idén is nyertünk pályázatot a művészetire, 800 ezer Ft eszközfejlesztésre és működésre költhető. Valamennyiből fénymásoló papírt vettük és tisztítószereket.
Völgyi János: Ilyen részletesen nem érdekel. 500 ezer Ft-ról van szó. Az a lényeg, hogy meg van. Attól félek, hogy a fenntartónak átadjuk, és ott marad a pénz. Az a gondom, hogy ez kiadásként szerepel nálunk.
Szolga Péter képviselő: A pályázatok utófinanszírozottak.
Völgyi János képviselő: A féléves beszámolóban van 500 ezer Ft, amire nem adtunk pénzt, azt mondtátok pályázaton nyertük.
Szolga Péter képviselő: A kiadásoknál megtaláltad, a bevételeknél nem. A pénz megjött.
Szecsődi Józsefné: Olyan nincs hogy nem jön meg a pályázati pénz. Ezen kívül még 100 ezer Ft-ot nyertünk tömegsportra.
1. napirendi pont:
2009. évi víz és csatornadíjak megtárgyalása.
/ Írásos anyag a jegyzőkönyv 1. számú mellékletét képezi./
Szabó Attila Fejérvíz Zrt képviselője: Köszöntök mindenkit. Az árajánlatot megküldtük, melyben szerepel a kalkuláció. A vízdíj javaslatunk 205 Ft /m3 + 14 Ft bérleti díj, tehát 219 Ft/m3, a szennyvízdíj javaslatunk 357 Ft/m3. Ez 6,7 %-os emelést jelent.
A bérleti díjat a Fejérvíz Zrt az önkormányzathoz visszajuttatja, melyet fejlesztésre kellene költeni. Két kút van, vastalanítjuk a vizet. Egy automata rendszer lenne a vastalanítás, de ezzel gondok vannak, ezen javítani kell. Az őrzés-védelemnél a riasztó beszerelés, illetve őrző-védő csapattal kell az őrzést megoldani. Jelenleg csak sziréna van. Az őrzés pillanatnyilag nem megfelelő, volt már ebből probléma. A bérleti díjból, ami itt marad az önkormányzatnál, ezt meg kellene oldani.
Hollósi László polgármester: Köszönjük a tájékoztatást. Amennyiben nincs kérdés, javaslom, hogy fogadjuk el a 2009.évi vízdíjra tett javaslatot.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi rendeletet alkották:
Soponya nagyközség képviselő-testületének
15/2008./XII.16./ számú
r e n d e l e t e
az ivóvíz és csatornaszolgáltatás közületi és lakossági díjának
megállapításáról
szóló 2/1994./II.24./ számú önkormányzati rendelet módosításáról
/ a továbbiakban: R/
A rendelet a jegyzőkönyv 2. számú mellékletét képezi.
Szolga Péter képviselő: Észrevételem lenne. A sportpályát a kútról öntözzük. Ki lehetne építeni egy lecsatlakozást a Bercsényi utcából? Kb. 120 m-ről lenne szó.
Szabó Attila: Az öntözésre adott víz technológiai víz, kedvezményes áron van. Azért a vízért csak a kitermeléshez szükséges árammennyiséget számlázzuk. A kiépítés pénzbe kerül, mérő kell, bekötő vezetéknek kell lenni. Vízjogi létesítési engedély köteles ha fővezetéknek veszem, bekötő vezetéknél 63-as cső kellene. El kell dönteni, hogy bekötő vezeték vagy fővezeték. A mérőakna kiépítése szükséges, a víz ára magasabb lesz a jelenleginél.
Szolga Péter képviselő: Nem kell nekünk vastalanított víz az öntözéshez. Csak kicsit szabadabban szeretnénk használni a vizet, mert voltak problémák.
Szabó Attila: Ha legalább előző nap értesítik a kútkezelőt, akkor nem lehet probléma. Ha a Csókás Jóska nem érhető el, akkor nekem kell szólni.
Hollósi László polgármester: Ha ez így működik, akkor jó lesz így.
2. napirendi pont:
2009. évi hulladékszállítási díj megtárgyalása.
/ Írásos anyag a jegyzőkönyv 3. számú mellékletét képezi./
Hollósi László polgármester: Az előterjesztést kiküldtük a képviselőknek.
Átadom a szót Schubert Viktornak, a Vertikál Zrt képviselőjének.
Schubert Viktor: A jövőre vonatkozó díj jelentős módosítást tartalmaz a szolgáltatás átalakítására vonatkozóan. Szeretnénk a szelektív gyűjtést korszerűsíteni és gazdaságossá tenni, mert a hulladékudvari szelektív gyűjtés óriási veszteséget okoz a Vertikál számára. Jelentős tényező az energia ár, a gépek műszaki szinten tartása és a vásárolt szolgáltatások is különböző vizsgálatot tesznek szükségessé. Ilyen a visszaválogatás, gáz vizsgálatok, havi szinten víz, levegő, por mintavétel. Az ÁNTSZ labor végezte korábban a vizsgálatokat, de most akreditációval rendelkező labor végezheti jóval magasabb áron. Ez 16 %-os emelést jelent, 255 Ft-os nettó ürítési díjat.
Lendvai Gyula képviselő: Két variáció van. Van a 80 l-es kuka, és van a 110 l-es kuka. A szelektív gyűjtéshez kell a két kuka vagy elég egy db? A hulladékudvar bővítése céljából akarják bevezetni, de ha veszteséges akkor miért?
Schubert Viktor: A szolgáltatási rendszert kívánjuk bővíteni, mert a hulladékudvar gazdaságtalan.
Lendvai Gyula képviselő: Kell a két kuka vagy nem kell?
Schubert Viktor: Nem kötelező. Opcionális lehetőség, megtarthatja a 110 l-es kukáját, ha a kommunális gyűjtéshez elég a 80 l-es, akkor azt fizeti és szelektíven kell kihelyezni a pet palackot illetve a papírhulladékot. A Vertikál Zrt ad az önkormányzat részére díjmentesen zsákokat, melyet a lakos átvesz és abba helyezheti a megfelelő hulladékot.
Varga István képviselő: Olcsóbb lesz a gyűjtés, ha elég a 80 l-es kuka. A 110 l-est elviszi 255 Ft-ért, a 80 l-es 230 Ft-ért.
Lendvai Gyula képviselő: A lakosságot hogy lehet meggyőzni arról, hogy vegyen 80 l-es kukát, mert hosszú távon lehet hogy megtérül.
Szolga Péter képviselő: 110 l-es kuka éves szinten többe kerül mint a 80 l-es kuka, ezért be kell ruházni egy 80 l-es kukát.
Lendvai Gyula képviselő: Hogyan ürítik? Hetente kétszer?
Schubert Viktor: Ugyanazon a napon történik az ürítés, csak másik autóval. A hulladékmennyiséget csökkenteni kell. Másfajta számlázási módszer kerül bevezetésre, egy illetve két tényezős díj, számítani fog hogy ki mennyi hulladékot gyűjtött szelektíven. Az biztos, hogy olcsóbb nem lesz a gyűjtőedény sem. Aki spórolni akar, kisebb kukát fog választani, mely a kis fizetésű embereknél sokat fog jelenteni.
Szolga Péter képviselő: Mi szükség a 80 l-es kukára 6.000 Ft-ért?
Schubert Viktor: Nem kötelező, csak fel van kínálva.
Völgyi János képviselő: Állami támogatást kap a cég és emeli a szolgáltatási díjat. Milyen beruházás az, amikor drágítunk valamit? Pénzt kap és drágábban fog szállítani. Pet palackból csak 2 kg-t visznek el.
Schubert Viktor: Az csak kalkulált mennyiség, 8-10 palackot jelent. Nem fogjuk otthagyni ha többet tesznek ki az emberek.
Völgyi János képviselő: Házhoz menő gyűjtés, furcsán hangzik.
Hollósi László polgármester: Hogyan lesz megoldva? Kiteszem a 80 l-es kukát?
Völgyi János képviselő: A Vertikál megcsinálta a címkézést, amit már korábban kértünk.
Szolga Péter képviselő: Nem ezért kértük a címkézést, hanem azért kértük, hogy a kisnyugdíjas ne fizessen annyit ha csak két hetente teszi ki a kukát. Az a természetes, hogy a kapott szolgáltatás után kell csak fizetni. Örülök a szelektív gyűjtésnek, viszont a problémám továbbra is az, hogy az öreg nyugdíjas ha két hetente tesz ki szemetet, ne kelljen annyit fizetnie mint akitől hetente szállítják el a hulladékot.
Schubert Viktor: Erre törekszünk, ezért van a két tényezős díj is. Kértem árajánlatot a kukák azonosítására. Csippel ellátott kukákat gyártanak, de ez 120 millió Ft-os fejlesztést jelentene. A visszaellenőrzés borzasztó nehéz lenne. Az azonosítók alapján kiszűrésre kerülnének azok az emberek, akik nem fizetnek, nem szerepelnek a nyilvántartásban. A szemetet el kell vinni és nyilvántartásba kell venni és fizetni kell a szolgáltatásért. Ettől 2-3 %-os növekedést várok, ezáltal a fajlagos költségek is csökkennének. Egyik évről a másikra ezt nem lehet megvalósítani. Az önkormányzat szociális alapon megállapíthat kevesebb díjat a rászorulóknak.
Varga István képviselő: 80-120 l-es kukák esetén hogyan lesz a nyilvántartás?
Schubert Viktor: A 30 % igénybevétel esetén indulna meg a szelektív gyűjtés. Az igénybevevők jelzik a 80 l-es kuka igényt és kapnak másik fajta matricát. Ezt ellenőrizni fogják.
Lendvai Gyula képviselő: Ha azt meg tudják oldani, hogy matricáznak, akkor a teljes szállításnál az ilyen módszert miért nem lehet alkalmazni?
Schubert Viktor: Fizetni kell a 80 vagy a 120 l-es kukáért.
Varga István képviselő: Mi van ha kevés a 80 l-es kuka, és telerakom a 120 l-est?
Schubert Viktor: A 120 l-es kukán nem lesz matrica.
Szolga Péter képviselő: Mi indokolja a 16 %-os emelést? Mindenhol befagyasztják a béreket, az üzemanyag ár csökken. Nem látom indokoltnak ezt az emelést. A Fejérvízhez hasonlóan 6,5 %-os emelést tudnák elfogadni, a 16 % nagyon sok.
Hollósi László polgármester: Az energiaárakra hivatkoztak korábban, de most jelentősen csökkentek.
Schubert Viktor: Most csökkentek az energiaárak, de 3-4 éven keresztül magasak voltak. Az idei évben a tényleges üzemanyagár 20 %-kl meghaladta a tervezett árat. A felhasználást próbáltuk minimalizálni, ez látszik is az ajánlatban. A 2008.évre tervezett és tényleges költségeknél + 9 % különbség van. Ez a vásárolt szolgáltatások miatt van. Az utólagos számlázás miatt banki hitelt kellett felvenni, ahol kamat költség is jelentkezett. A postai szolgáltatás is 50 %-kal nőtt. 11-12 %-os infláció jellemező az ágazatra. 16 % díj emelés havi szinten bruttó 170 Ft-ot jelent. Szerintem havi szinten nem kérünk többet mint a víz szolgáltató.
Szolga Péter képviselő: A kettő szolgáltatást nem lehet összehasonlítani, mert a víz mért szolgáltatást jelent. Annyit fizetek amennyit elhasználok. A 2008. évi költséget 16 %-kal növelték. Az értékcsökkenést a tárgyi eszközök után szokták számolni. Megkérdőjelezem a szakmaiságát a költségvetésnek. Beruházás évek óta nem volt, amire amortizációt lehetne elszámolni.
Schubert Viktor: Nem mondtam, hogy nem volt beruházás.
Szolga Péter képviselő: Akkor miért nincs benne a költségvetésben? Nem tudjuk ellenőrizni hogy hány m3 hulladékot visznek el.
Schubert Viktor: Lehet ellenőrizni.
Szolga Péter képviselő: Vannak a költségvetéssel aggályaink. 16 %-os béremelés más szférában sem lesz, ezt át kellene gondolni.
Schubert Viktor: A bérnél 8 %-os emelés van tervezve, de ez nem azt jelenti, hogy ennyi emelés lesz, a válogatáshoz embereket kell alkalmazni.
Az önkormányzat kötelezheti a lakost a szelektív gyűjtésre, én nem.
Hollósi László polgármester: A 16 %-os díjemelésről kellene szavazni.
Lendvai Gyula képviselő: Felezzük meg a 16 %-ot és partnerségből legyen 8 % az emelés.
Schubert Viktor: Ezt nem tudom elfogadni.
Varga István képviselő: Mennyit tudna elfogadni?
Schubert Viktor: 250 Ft-os díj lenne elfogadható, és kísérleti jelleggel díjtalanul a pet palack és papírgyűjtést elvégeznénk és elektronikai gyűjtést végeznénk a lomtalanítással egybekötve.
Varga István képviselő: Azt látom, hogy tévével van tele a határ lomtalanítás után. Tehát ez probléma Önöknél is.
Schubert Viktor: Ami hulladék ki van helyezve lomtalanításkor, az hivatalosan a Vertikál Zrt tulajdona. Lehetne feljelentést tenni, de ez szélmalom harc lenne. A településen 2-3 pontra letennénk egy nagy konténert, oda vihetné a lakos az elektronikai hulladékot, természetesen ott lenne egy kollega is.
Szolga Péter képviselő: 2008-2009. évi költségek 126 és 139 millió Ft az elhelyezés, a gyűjtés 8-9 %-os. Ha 9 % az emelkedés, miért beszélünk 16 %-ról? A táblázat szerint 9 % az emelkedés, ezt el tudom fogadni.
Hogyan tudnak tartalékot képezni, ha veszteségesek?
Schubert Viktor: Van más szolgáltatása is cégnek.
Szolga Péter képviselő: Miért kell tartalék, ha veszteséges? Nekünk jó a 0-s eredmény is.
Schubert Viktor: Ha elfogadják a 16 %-ot akkor 0-s lesz. A fel nem osztott költségek is csökkennének. A tervezetthez képest biztosan csökkent a fel nem osztott költség a megtett lépések miatt, kb. 7 %-kal.
Hollósi László polgármester: Kb. hány %-os díjemelést tudna elfogadni a testület? Én 12 %-ot mondanék.
Lendvai Gyula képviselő: 10 % a végső javaslatom.
Schubert Viktor: Nem igazán van szolgáltatás ez alatt az ár alatt. Az egyéb szolgáltatók sem dolgoznak olcsóbban.
Hollósi László polgármester: Csőszön 22 %-ról indultak és 17 %-ot fogadtak el.
Lendvai Gyula képviselő: 9 %-ot számoltam ki az Önök számai alapján.
Hollósi László polgármester: 10-11 %-ot elfogad a testület, de a 16 %-ot nem tudjuk elfogadni.
Schubert Viktor: Átgondoljuk még egyszer a díj ajánlatot. 11 %-ot talán el tudnánk fogadni, de én egyedül erről nem dönthetek. Meg kell kérdeznem a vezetőséget.
Hollósi László polgármester: Javaslom a képviselő-testületnek, amennyiben a Vertikál Zrt elfogadja az általunk ajánlott 11 %-os hulladékszállítási díjemelést 2009. évre vonatkozóan, most alkossuk meg a rendeletet. Ha a szolgáltató nem fogadja el az ajánlatot, akkor ismét tárgyalni fogjuk a díjemelési javaslatot.
Aki tehát a 11 %-os díjemeléssel egyetért, kérem kézfeltartással jelezze.
A képviselő-testület tajgai 6 igen szavazattal, egyhangúlag az alábbi rendeletet alkották:
Soponya Nagyközség Önkormányzat
Képviselő-testületének
16/2008./XII.16./ számú
r e n d e l e t e
a hulladékkezelési közszolgáltatási díj mértékéről
A rendelet a jegyzőkönyv 4. számú mellékletét képezi.
3. napirendi pont:
Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás által megvalósítani tervezett rendszerhez való hozzájárulás.
(Írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 5.számú mellékletét képzi.)
Hollósi László polgármester: Az írásos anyagot kiküldtük, azért csak a határozati javaslatot ismertetem először a Társulási Megállapodás módosítására vonatkozóan.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
85/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testület határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulási Megállapodását a következők szerint módosítja:
1. A Társulási Megállapodás IV. fejezete IV/3. ponttal egészül ki a következők szerint:
IV/3. Tagok a Társulási Megállapodásban vállalt közös feladataik végrehajtása, azaz annak érdekében, hogy a társulás által megvalósítandó egységes hulladékgazdálkodási rendszer működése, a közszolgáltatás megszervezése az egységes díjpolitika és a fenntartható fejlődés alapján mind jogilag, mind pénzügyileg, mind pedig műszakilag megfelelően biztosított legyen, a hulladékgazdálkodásról szóló 2000.évi XLIII. törvény 21. §-ában meghatározott hulladékgazdálkodási közfeladatuk ellátására vonatkozó feladat- és hatáskörüket a Társulásra átruházzák.
A Társulás a szilárd hulladékgazdálkodási közfeladat keretében köteles ellátni a Tagok közigazgatási területén az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési szilárd hulladék kezelésére vonatkozó hulladékkezelési közszolgáltatás szervezését és fenntartását.
IV/3.1. A hulladékkezelési közszolgáltatást szervezése keretében a Társulás feladatai a következők:
a.) közös hulladékgazdálkodási terv kidolgozása,
b.) b.) a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztása, szerződéskötése,
c.) A települési szilárd hulladék ingatlantulajdonosoktól történő begyűjtésének, elszállításának szervezése,
d.) A települési hulladék kezelésének szervezése,
e.) Kezelő létesítmények üzemeltetésének biztosítása.
IV/3.2. A hulladékkezelési közszolgáltatás fenntartása keretében a Társulás feladatai a következők:
a.) a szolgáltatóval megkötött közszolgáltatási szerződésben biztosítja a szolgáltatás folyamatosságát,
b.) A hulladékgazdálkodási törvény és a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008.(III.28.) számú kormányrendelet alapján elfogadott díjpolitika elvei és díjképzési mód alapján javaslatot tesz Tagok számára a szilárdhulladék közszolgáltatás díjának megállapítására.
2.) A Társulási Megállapodás IV. fejezete IV/4. ponttal egészül ki a következők szerint:
IV/4. Tagok a IV/2. 2.e.) pontban meghatározott vállalt feladatnak – a működtetés szervezeti, gazdasági feltételrendszerének kidolgozása- megfelelően az egységes Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszer üzemeltetési koncepcióját az alábbiak szerint állapítják meg:
A Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulást a tagönkormányzatok a helyi hulladékgazdálkodási önkormányzati feladatok, és hatáskörök ellátására hozták létre. A társulás a hulladékgazdálkodási közfeladatot ellátó szerv a tagönkormányzatok tekintetében a megvalósítani kívánt KEOP projekt keretében.
E jogkörében eljárva a Társulás szervezi meg a tagönkormányzatai területén a hulladékkezelési közszolgáltatást, oly módon, hogy a közszolgáltatás ellátása során a projektben megvalósuló létesítmények, berendezések, eszközök alkalmazhatóak, és az effektív hulladékkezelési közszolgáltatási feladatokat elcsúsztatott határidőkkel adja át a társulás az általa kiválasztott közszolgáltató(k)nak. A határidők a létesítmények megvalósulásától, illetve a jelenleg hatályos tagönkormányzati szerződések hatályától függnek.
A Társulás szolgáltatási koncesszió ellátására vonatkozó közbeszerzési kiírás keretében a projektben megvalósuló teljes rendszer üzemeltetését és vagyonkezelését adhatja át a közbeszerzési eljárás nyertes Ajánlattevőjének/Ajánlattevőinek.
A létesítmény üzemeltetésére a vonatkozó jogszabályok szerint közbeszerzési eljárás keretében kell az üzemeltető szakcéget kiválasztani. Annak érdekében, hogy a teljes hulladékgazdálkodási rendszer egységesen működjön, és megfelelő biztosítékok álljanak rendelkezésre az egyes létesítményeket üzemeltető szervezet(ek) részére, a teljes hulladékgazdálkodási rendszer üzemeltetését egy közbeszerzési eljárás keretében kell beszerezni, mert csak így biztosított az, hogy a gyűjtést, szállítást végző szolgáltató a projektben megvalósított létesítményekben fogja a hulladékot szállítani, mely a projektben az európai uniós támogatás felhasználásának feltétele.
Mindezekre tekintettel lehetőség van a projekt kezdetén a projektben megvalósuló valamennyi létesítmény üzemeltetésére vonatkozó közbeszerzési eljárás kiírására, mely egyben a projekt önrészéhez szükséges fedezet egy részét is megfelelően biztosítja, hiszen az üzemeltetésért az Ajánlatkérő a szerződés megkötésekor koncessziós díj kérésére jogosult, mely a hasznosítási jog átengedésének ellenértéke.
A közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés fokozatosan lép hatályba, azaz a teljes rendszer egyes részeinek üzemeltetése az adott létesítmény, eszköz, berendezés Társulás által történő átvételét követően kerülne az üzemeltetőnek átadásra, mely biztosítja azt, hogy a létesítmények Megrendelő (Megbízó) általi átvétele során a létesítmény majdani üzemeletetője is jelen legyen, így a közvetlenül a kivitelezőtől kapja meg az üzemeltető az összes információt, oktatást, mely a létesítmény hatékony üzemeltetését biztosítja.
A közszolgáltatók által beszedett díj fedezetét a lakossági befizetések képezik. A Társulás tagönkormányzatai a Társulási Megállapodásban kötelezettséget vállaltak arra, hogy a létrejövő rendszer fenntartható fejlődését biztosító díjakat állapítanak meg.
A hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapítása önkormányzati elidegeníthetetlen jogkör, melyet az önkormányzat évente egyszer rendeletben állapít meg.
Az üzemeltetési koncepciót teljes terjedelemben a Társulási Megállapodás 5.sz. melléklete tartalmazza.
3.) A Társulási Megállapodás V. – A Társulás vagyona, gazdálkodás- fejezetének V/1.c.) pontja második bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
A Társulás bevételeit és kiadásait a Társulás Tanácsának döntése alapján a költségvetési felügyeleti szerve által meghatározott pénzintézetnél önálló bankszámlaszámon köteles nyilvántartani.
4.) A Társulási Megállapodás VI. – Díjpolitika- fejezetének első bekezdése a következőkkel egészül ki:
A társulás tagönkormányzatai által elfogadott egységes díjpolitikai elveket, a díjképzés módját és összetevőit a Társulási Megállapodás 6.sz.melléklete tartalmazza.
5.) A Társulási Megállapodás XIV. – Záró rendelkezések – fejezete a nyolcadik bekezdést követően egy új bekezdéssel egészül ki a következők szerint:
A Társulás a Társulási Megállapodás IV/3.pontjába megfogalmazott feladatit 2009. január 1.napjával köteles ellátni, kivéve a IV/3.1.c.) pontban, és a IV/3.2.b.) pontban meghatározott feladatokat.
A IV/3.1.c.) pontban meghatározott feladatokat a Társulás minden Tagjára nézve változó időponttól, a Tagnak a Társulási Megállapodás jelen módosításnak időpontjában hatályos közszolgáltatási szerződésének hatályát követő nappal köteles ellátni.
A IV/3.2.b.) pontban meghatározott feladatot a Társulás 2009. december 1. napjával köteles ellátni.
6.) A Társulási Megállapodás XIV. – Záró rendelkezések – fejezetének utolsó bekezdése a következőkkel egészül ki:
5.sz. melléklet: Üzemeltetési koncepció
6.sz. melléklet: Egységes díjpolitikai elvek, a díjképzés módja és összetevői.
Felelős: Hollósi László polgármester
Határidő: 2008. december 31.
Hollósi László polgármester: A másik határozat tervezet a Társulás által megvalósítani tervezett hulladékgazdálkodási rendszer részletes megvalósíthatósági tanulmányáról szól.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
86/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testület határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete, mint a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagja, a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati társulás által megvalósítani tervezett hulladékgazdálkodási rendszer Részletes Megvalósíthatósági Tanulmányának 7.7.2.- Működtetés, üzemeltetés-pontjához tartozó mellékletek, nyilatkozatok tárgyában a következő határozatot hozta:
A Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány 7.7.2. Működtetés, üzemeltetés részéhez a mellékletben feltüntetett adatok, információk a valóságnak megfelelnek, továbbá a megvalósíthatósági tanulmányban bemutatott üzemeltetési koncepciót, díjpolitikát, díjképzést a Képviselő-testület megismerte és annak betartását a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja.
Felelős: Hollósi László polgármester
Határidő: 2008. december 31.
4. napirendi pont:
2008.évi három-negyedéves költségvetési beszámoló megtárgyalása.
( Írásos anyag a jegyzőkönyv 6. számú mellékletét képezi.)
Szolga Péter képviselő: Túl sokat nem beszélek erről. A bevételek kicsit alulmaradtak. Jelentős az iparűzési adó, melyből mintegy 8 millió Ft kintlévőség van. A kiadások 73,9 %-ban teljesültek. Ez a bérek a járulékok tekintetében ¾ év + egy hónapot jelent. Az időjárás kedvez az energiagazdálkodáshoz, a fűtés költséget lefaragtuk. Az enyhe tél kedvező lesz számunkra. Van-e a beszámolóval kapcsolatban kérdés?
Hollósi László polgármester: Amennyiben nincs kérdés, javaslom fogadjuk el a III. negyedéves beszámolót.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
87/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete
Az önkormányzat III. negyedéves költségvetési beszámolóját
Az alábbiak szerint fogadja el.
Bevételek:
- Eredeti előirányzat: 135.106 e Ft
- Módosított előirányzat: 156.208 e Ft
- Teljesített előirányzat: 109.115 e Ft
Kiadások::
- Eredeti előirányzat: 135.106 e Ft
- Módosított előirányzat: 156.208 e Ft
- Teljesített előirányzat: 115.404 e Ft.
Felelős: Hollósi László polgármester
Határidő: 2008. december 31.
5.napirendi pont:
2009.évi költségvetési koncepció megtárgyalása.
( Írásos anyag a jegyzőkönyv 7. számú mellékletét képezi.)
Hollósi László polgármester: Az írásos előterjesztést kiküldtük. Amennyiben nincs javaslat, kérem fogadjuk el a jövő évi költségvetési koncepciót.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
88/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete
elfogadja a 7. számú mellékletben csatolt 2009. évi
költségvetési koncepciót.
Felelős: Csóka György jegyző
Határidő: 2009. március 31.
6.napirendi pont:
Tájékoztató a köztisztviselők 2009. évi teljesítménykövetelmények alakulásáról
( Írásos anyag a jegyzőkönyv 8. számú mellékletét képezi.)
Csóka György jegyző: A köztisztviselők teljesítmény értékeléséhez minden évben feladatokat kell meg kell határozni.
Amennyiben nincs kérdés, illetve javaslat, kérem fogadják el 2009.évre tervezett feladatokat.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
89/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete A köztisztviselők jogállásáról szóló – többször módosított – 1992.évi XXIII. törvény 34.§ 3.) bekezdése alapján az alábbiak szerint állapítja meg az egyéni teljesítménykövetelmények alapját képező átfogó célokat 2009.év tekintetében:
1./ Átfogó célok:
a.) Európai parlamenti választások sikeres lebonyolítása.
b.) Az önkormányzat működése során kiemelt figyelmet kell fordítani az észszerű és takarékos gazdálkodásra és az új jogszabályok tanulmányozására.
2./ Eseti célok:
· Iktakás számítógépes megszervezése.
· Iratselejtezés folyamatos végzése.
· Képviselő-testületi jegyzőkönyvek beköttetése.
· 2010. évi költségvetési koncepció összeállítása.
· Teljesítmény értékeléssel kapcsolatos előkészítési feladatok elvégzése.
· Jogszabályismeretből házi vizsga:- 1993.évi III.törvény
- 63/2006(III.27.) Kormány rendelet
- 2004.évi CXL. törvény (Ket)
· Címnyilvántartás felülvizsgálata és pontosítása.
· Az átdolgozott szociális törvény aktualizálása a saját munkaterületre.
· Mezőőri nyilvántartás aktualizálása 2006.évi támadott adatbázis alapján.
· Adóvégrehajtási eljárás folyamatossá tétele.
· Talajterhelési díj kivetésének megszervezése.
3./ A képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy jelen határozatban megállapított teljesítménykövetelmények alapján gondoskodjon a jegyző teljesítménykövetelményeinek írásos kidolgozásáról és a jegyző részére történő átadásról.
Határidő: 2008. december 31.
4./ A képviselő-testület utasítja a jegyzőt, hogy a köztisztviselők teljesítmény követelményeinek megállapítását az 1-2. pontok alapján végezze el.
Határidő: a megállapításra: 2009. április 30.
az értékelésre: 2009. december 31.
7. napirendi pont:
Szennyvízberuházás befejezési határidejének módosítása.
Hollósi László polgármester: A közmeghallgatáson is beszéltünk a szennyvíztisztító telep elkészítési határidejéről. Akkor március 31. volt a határidő, de most kérnek még két hónapot, mivel nagyon kevés az idő és nem fognak március végére végezni. Tehát az I. ütem befejezési határideje 2008.december 31. a II. ütem pedig 2009. május 31.
Örömmel mondhatom, hogy a lakosság viszonylag nagy létszámban kötött LTP szerződést, 680 házból eddig 530 szerződés van. A mellékutakra követ hoznak még az ünnepek előtt. A főúton a betongyűrűk körül rendesen megcsinálnák a mélyedéseket és jövőre a Közútkezelő teljes úthelyreállítást végezne.
Lendvai Gyula képviselő: Az I. ütemet határidejét elfogadom, de a módosítást nem fogadom el, mert már több módosítás volt.
Hollósi László polgármester: Kérem, hogy fogadjuk el, nem tudunk mit csinálni.
Szolga Péter képviselő: 3 hónapon már nem múlik. Itt a téli időszak, mely az út helyreállítási munkáknak nem igazán kedvező. Inkább tavasszal csinálják meg az utakat rendesen. Én Abán is elmondtam a véleményemet.
Hollósi László polgármester: Ne legyünk mindig fekete bárányok. A kátyúkat rendbeteszik. Utoljára tegyünk még egy gesztust, , többet én sem fogom elfogadni.
Szolga Péter képviselő: Hangsúlyozzuk ki, hogy ez már komolytalan, de nem akarjuk a másik 3 települést hátráltatni.
Lendvai Gyula képviselő: A munka nem megy. Volt határidő, december 31 és március 31. Azt mondták ez szentírás. Lehetek fekete bárány, de én ezzel végeztem.
Hollósi László polgármester: Szerintem már látható az alagút vége. Kérem, hogy ennyi kompromisszum kézség legyen bennünk.
Lendvai Gyula képviselő: November 30-ig felvállalta az útjavítást. Ki a hibás ebben?
Szolga Péter képviselő: Nincsenek meg a kamerás vizsgálatok.
Hollósi László polgármester: A március 31-et fogadod el?
Völgyi János képviselő: A május 31. határidő milyen helyreállítást takar?
Hollósi László polgármester: A főút teljes helyreállítását.
Hollósi László polgármester: Fogadjuk el a május 31. a határidőt.
Lendvai Gyula képviselő: Vastagon fogalmazzuk meg, hogy ez az utolsó határidő.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
90/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete
a szennyvízberuházás befejezésének utolsó határidejét az alábbiak szerint
fogadja el:
- A támogatott I. ütem határideje: 2008. december 31.
- A nem támogatott II. ütem határideje: 2009. május 31.
Felelős: Hollósi László polgármester
Határidő: 2009. május 31.
8. napirendi pont:
Polgári Védelmi és Katasztrófavédelmi feladatokról tájékoztató.
( Írásos előterjesztés a jegyzőkönyv 9. számú mellékletét képezi.)
Hollósi László polgármester: Kiküldtük a tájékoztatót, javaslom hogy fogadjuk el.
A képviselő-testület egyhangúlag határozathozatal nélkül a tájékoztatót elfogadja.
9. napirendi pont:
Egyebek, bejelentések.
Hollósi László polgármester: Egy kislángi hentes húsboltot szeretne nyitni a faluban lehetőleg a főút mellett. A régi tejcsarnok épületét tudjuk csak felajánlani.
A képviselő-testület tagjai 6 igen szavazattal egyhangúlag az alábbi határozatot hozták:
91/2008.(XII.16.) sz. Képviselő-testületi határozat
Soponya Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete
Bán István Kisláng, Kossuth u. 60/a. szám alatti lakos részére
felajánlja az önkormányzat tulajdonát képező Soponya, Damjanich u.
2. szám alatti volt tejcsarnok épületét húsbolt létesítése céljából.
Felelős: Hollósi László polgármester
Határidő: 2008. december 31.
Mivel több bejelentés nem hangzott el, a képviselő-testület zárt ülésen folytatta munkáját.
k.m.f.
Hollósi László Csóka György
polgármester jegyző
Jegyzőkönyv hitelesítők:
Lendvai Gyula Szolga Péter
képviselő képviselő
|